lördag, december 21, 2013

Ständigt detta Knutby!

Tidningen Dagen
Till höger om artikeln finns länkar till mera information om knutbysekten. Dagen igen. Allt i bloggen om Knutby

Jag är glad över att ha Rigmor Robert som god vän och det av många skäl.

Ett av skälen är hennes engagemang för avhoppare från knutbysekten och anhöriga till dem som ännu är andliga slavar där.

Häromkvällen var hon med i TV4 och debatterade med pastor Peter Gembäck från knutysekten.

Det blev en förödande motgång för sektens talesman och efter sändning fick han ett utbrott som gjorde att han praktiskt taget sparkades ut av TV4-personalen. Klicka på texten så blir den läsbar

Slutsatserna av av alla aktuella artiklar och tv-program, är att Åsa Waldau fortfarande betraktas som Kristi Brud och lever i helgad avskildhet försörjd av sekten utan krav på arbetsprestationer utöver heligheten hon upprätthåller.

Allt om knutbysekten i bloggen
För några år sedan när jag skrev om knutbysekten, blev jag kontaktad av en sekttorped som hotade med att komma och hälsa på hos mig. Hotet kom per e-post och jag svarade att han var välkommen samt att jag skulle ge honom en inblick i hur en civiliserad kristen församling ser ut men han kom aldrig efter att jag lade ut hans porträtt i bloggen.

Under konferensen om knutbysekten i Uppsala Universitet, satt jag bakom Peter Gembäck och hans fem medpastorer. Framför dem satt ett tjogotal sektmedlemmar som hölls under stenhård kontroll.

Det var väldigt intressant att följa konversationen mellan pastorerna.

 SvD


-

Inga kommentarer: