söndag, juni 09, 2013

Renault Twizy

Klicka på bilderna så blir de större
Det har så länge jag har haft körkort, varit något speciellt med Renault. När deras modell 16 presenterades, råkade jag äga en deluxeversion av Citroen DS21 och blev stoppad av ett reklamteam som ville ta bilder av mig när lag lutade mig ut ur min lyxpadda och tittade avundsjukt på Renaulten. Det blev en fin broschyr trots att jag var med på den.
Jag har haft en Renault Gordini som jag trimmade så att den inte kunde köras med maxfart eftersom den lättade framtill.

Avdelningen tvåsitsiga små citybilar har varit ett eldorado för diverse skojare som har sett möjligheter till frikostiga statsbidrag utan att behöva jobba hårt annat än med datorn.

Den här varianten har dock alla förutsättningar att bli succé om de kan hålla priset under 70.000 kr

Hade jag råd och plats skulle jag inte tveka en sekund utan beställa en direkt!

Teknikens värld
Auto motorsport
Allt om bilar
Tillverkarens presentation

Bloggat om floppen Smite som hyllades av alla motortidningar och energimyndigheten för fyra år sedan men som visade sig vara en fantasifylld produkt byggd på gamla Messerschmitt KR200 från 1950-talet.
-

Inga kommentarer: