onsdag, januari 16, 2013

I fucking love science

Sidan I fucking love science har många kluriga inslag och här ska jag visa några bilder därifrån som i alla fall får mig att fundera över evolutionens slumpmässiga konstnärskap. Humlan är en av hundratals bilder som jag har tagit på dessa underbara flygfän.

Det är bara vi människor som kan njuta av den vidunderliga skönheten i naturens formgivning..

Klicka på bilderna så blir de större

Livets släktträd
Är du universums centrum? Jag tycker ofta att jag är det, men bilderna leder till eftertanke.
Från urcellen till dig och mig och sedan ????
Vi får aldrig veta svaret men vi får aldrig sluta fråga
▼Tre bilder som kan få vem som helst att undra
över meningen med dessa fantastiska konstverk▼
Humlan var gigantisk. Det satt och sög nektar när jag strök den med fingret över den mjuka ryggen. Ena benet for upp för att mota bort fingret men den satt kvar och lät sig fotograferas. Humleklappning är en underskattad upplevelse.

Klart slut för i dag!
-

Inga kommentarer: