söndag, december 23, 2012

Himlens oändlighet

APOD - astronomy picture of the day - tar ner mig på Jorden igen när jag svävar för högt med hybrisvingarna flaxande. Klicka på dagens bild. Det gör jag varje morgon för att justera perspektiven.

Tänk på att det inte finns någon bortre gräns för rymden utanför vår vackra planet som vi människor strävar efter att göra obeboelig.

Tänk på att våra skarpaste vetenskapsmän inte kan analysera mera än cirka 5 % av våra och hela universums byggstenar.

Tänk på att den vise söker visdomen. Dåren tror att han har funnit den.

Inte en enda levande människa vet något om de krafter som många kallar gudomliga. Dåren tror att h*n vet medan den vise vet att h*n tror.

Jag har fått en helt annan syn på änglar sedan ett år tillbaka. De viktigaste änglarna finns levande omkring mig här i jordelivet.

De roligaste änglarna finns i Jan Romares skissböcker. Klicka på bilderna så blir de större.
På natten hör jag ofta hovslagen när apokalypsens ryttare stormar genom mitt medvetande och påminner mig om mina brister. De är helvetesänglarna.
Då kan det ibland räcka med att balansera ångesten mot minnet av samtal med någon av mina riktiga änglar
I morgon är det julafton och då kommer jag att vara här 
och här


-

Inga kommentarer: