tisdag, november 20, 2012

Viktiga saker att ha med

Klicka på bilderna så blir de större

Jag är inte skrockfull på det sättet att jag undviker att lägga nycklarna på bordet, gå under stegar, krossa speglar eller trampa på trottoarskarvar, men två saker kom jag på i dag när jag såg dagens första facebookinlägg av Ulrika Möller i Världsbutiken. Jag får tvångstankar om jag inte har min lilla förnicklade mässingdosa i fickan. Där finns två keltiska ringar, några bekymmersdockor och tre miniatyrtärningar. Bekymmersdockorna köpte jag av Kim i Världsbutiken Globalen i Uppsala för mer än 20 år sedan och de är ännu i toppform trots allt jag har lastat på dem. Glömmer jag dosan, vänder jag hem igen.
Jag har flera omgångar reserver i en hylla men jag hoppas att jag slipper använda dem.

Ringarna är om möjligt värre att glömma och det blir även då till att åka hem, göra om och göra rätt.
-

Inga kommentarer: