tisdag, november 06, 2012

Sjätte november - Svenska Dagen - Valdagen och Gustav Adolfsdagen

Klicka på bilderna så blir de större. Kartorna är grafik från Enköpingsposten och Svenska Dagbladet i dag


Det är tre dagar att uppmärksamma i dag sjätte november - Svenska Dagen - Valdagen och Gustav Adolfsdagen

Om Svenska Dagen kan du läsa här och här och om Gustav Adolfsdagen här
-
Om presidentvalet i USA finns allt att läsa här och grafiken förtydligar


Personligen tror jag inte att valet av president påverkar den amerikanska utrikespolitiken nämnvärt, men inrikespolitiken med trygghetssystemen och ekonomin avgörs nog helt av vem som får bo i Vita Huset i fortsättningen.

Om de två huvudkandidaterna kan jag inte säga mycket annat än att den ena är mormon vilket kanske kan vara en belastning och den andre kallas svart av enfaldiga journalister trots att han har en vit mor.

Obamas verbala framtoning har irriterat mig från första gången jag lyssnade till hans tal på grund av svulstigheten, men Romneys framtoning är inte ett spår bättre så mitt val blir den som verkar vara mest sympatisk. Barack Obama får sitta kvar på tronen om jag får bestämma.
-

Inga kommentarer: