onsdag, oktober 31, 2012

SAAB pånyttföds som NEVS


Kanske får vi ändå se SAAB-fabriken i Trollhättan öppna utfartsportarna från bandet igen.

Det ser faktiskt rätt ljust ut för en pånyttfödelse och redan tidigt i spekulationerna i bloggen, fanns elbilar med som en lösning och nu väntar jag bara på ett pressmeddelande om att NEVS ska bygga vågkraftverk, vindkraftverk och solceller i fabriken. Allt i bloggen om SAAB

Uppdrag granskning i kväll. Citat: "Hans uppgift var att hjälpa Saab få ordning på affärerna. Men Uppdrag granskning kan visa att Saabs rekonstruktör Guy Lofalk - bakom ryggen på Victor Muller - planerade att sälja Saab till vrakpris."

I kväll ska jag alltså tvinga mig att än en gång se och höra den flåsande upphetsade programledaren för Uppdrag granskning avslöja något fantastiskt i nyhetsväg.

Jag skulle vilja se honom vingla runt i Rosengård och avslöja alla-hu-akbar-skränande stenkastare, men det är nog för mycket begärt.

Jag har av misstag fysiskt stött ihop med Janne josefsson från UG när de skulle spela in något om Enköping och jag sprang på honom vid Paushuset. En berusad uteliggare var min första reaktion innan jag såg att det var sjaskern från SvT.

SvD - Citat: "Victor Mullers försök att rädda Saab Automobile motarbetades aktivt av Finansdepartementet och rekonstruktören Guy Lofalk. Det hävdas i SVT:s Uppdrag Granskning ikväll. Muller skulle fråntas kontrollen över Saab i en hemlig kupp – och säljas till kinesiska Geely för 1 miljon dollar."

SR P4 Väst - Citat: "Enligt flera källor till P4 Väst, bland annat en högt uppsatt källa på Saab, ska Saabs rekonstruktör Guy Lofalk agera på uppdrag av finansdepartementet för att få bort Saabs vd Victor Muller. En av P4 Västs källor säger att: "Saab har alltså fått Anders Borg som rekonstruktör"."



-


Inga kommentarer: