fredag, oktober 19, 2012

Myggutrotning

Klicka på bilderna så blir de större
En morgon för en vecka sedan kliade det något infernaliskt på en arm och en fotled. Tankspridd som jag är, åtgärdade jag kliandet med att riva med naglarna och slita upp några sår som inte har läkt än efter en vecka, men klådan upphörde.

Förrförra natten vaknade jag av ett vinande ljud vid högra örat och klappade instinktivt till som man triggas till av detta oljud.

Jag tände sänglampan och på min huvudkudde låg en myggjäkel som just hade rest till de sälla jaktmarkerna.

I går morse såg jag två myggor i köket och letade fram myggfällan som jag köpte i somras och som lät mig ha myggfria bokläsningskvällar på altanen. Fällan ställdes i sovrummet och gardinerna drogs ned för alla fönster. Så fick det vara hela dagen och kvällen. Nu är bostaden myggsanerad och myggfällan står redo att användas igen när så erfordras. 
Jag tänker inte klaga över att det finns myggor för de är en oumbärlig komponent i fåglarnas kosthållning, men jag tar mig friheten att utrota dem lokalt, väldigt lokalt.
-

Inga kommentarer: