lördag, september 15, 2012

Smite - en smitare?

Klicka på bilderna så blir de större
Då och då dyker det upp små blänkare i dagstidningarna om revolutionerande nya fordon som aldrig kommer att bli annat än utställningsföremål.

Den trehjuliga minibilen Smite är ett fenomen som jag skrev om mars 2009  -  mars 2010  och  oktober 2010

Sedan dess har jag haft kontakt med Energimyndigheten som beviljat stödpengar. De har inte fått några livstecken från konstruktörerna.

Ett par motortidningar har jag också pejlat stämningen hos, men inte heller där verkar det finnas något nytt att skriva om.

Efter ett par års anonymitet kom nu Smite upp som helsidesnyhet i min lokaltidning Ena-Håbo-Tidningen.

Klicka på artikeln och ta del av total brist på källkritik och rationell faktagranskning.

Under de drygt tre år som Smitegossarna har sökt finansiering, har jag hittat flera charlatanprojekt och det här är nog minst lika verklighetsfrämmande som Smite.

Kanske E-H-T-redaktionen kan imponeras av det också.


-

Inga kommentarer: