onsdag, april 25, 2012

Sveriges nya sedlar

Klicka på pengarna så växer de men samma trick
fungerar tyvärr inte med sedlarna i plånboken.
Genomgående ser de nya sedlarna väldigt bra ut men
det dröjer ett par år till innan vi kan prassla med dem

Trevliga motiv som dock kunde ha varit ännu
trevligare om Birgit Nilsson och Greta Garbo
bytts ut mot CE Johansson och Mora-Nisse.

Det är ett år sedan Riksbanken presenterade
den nya sedelplaneringen och nu har vi snart
ny papperspengar att vara rädda om.


Allt om de nya sedlarna här


Massmediereaktioner:
SvD - SvD - SvD - Expressen - Ekot - SvT - SvT -

Jag vill ha pengar! Jag vill ha massor med pengar och jag lovar att använda dem extremt förnuftigt om de börjar rulla in på bankkontot efter en storvinst på Svenska Spel.

Nu går jag och köper fyra trisslotter och blir det ingen vinst så tar jag nya tag.

-

Inga kommentarer: