söndag, februari 12, 2012

Översvämning i badrummet igen!

Har du varit med om att kliva ur badkaret och känna varmt vatten runt fötterna på badrumsgolvet?

Det har jag!

Det är inte kul och när det beror på att andra människor använder toaletten för att bli av med bindor, tamponger och matrester, börjar i alla fall jag undra över hur det står till hos begåvningsreserven.

I går kväll började det bubbla i toaletten och vattnet steg upp ur golvbrunnen.

En snabb vandring upp till översta våningen där duschen tycks vara ständigt igång kvällar och nätter, ledde till ett avbrott i eländet och efter bara några minuter anlände en saneringsexpert från serviceföretaget ETF.

Han fick fart på avloppet efter att ha avlägsnat ytterligare ett antal nytillkomna tamponger.

Det räcker tydligen inte med stora röda varningsaffischer i trappuppgången för att få ett stopp på tokigheterna.

Nåväl, ETF-mannen lyckades rensa avloppet tillfälligt men nyss, klockan 10.30 den tolfte februari 2012 var det dags igen. Bubblande toalett och stinkande gaser i badrummet samt vatten på golvet och nu väntar jag på ETF-mannen

Just nu känner jag mig avogt inställd till delar av mänskligheten!
-

Inga kommentarer: