lördag, juni 04, 2011

Tungsinne trots sommar - och meningen med livet.


Efter tio dagar av tungsinne och livsleda, kom sommaren på allvar i går och det kändes lite ljusare. Tillsammans med alla mina nya vänner som på ett sätt bidrog till tungsinnet, insåg jag i går att livet ändå bör levas utan att oro för min egen, mina närmastes och mina vänners framtid, gör tillvaron mörk.

Under trädgårdsarbete lyckades jag åter knäcka ett revben vilket innebar en nästan sömnlös natt med andligt grubbel.

Klockan sex kom som vanligt på lördagarna radioprogrammet Vid dagens början som handlade om fiskets andliga perspektiv och en underbar sång sjöngs. Texten finns längst ned.

Jag saknar Jonny så det värker i själen och de senaste tio dagarna har varit djävulska på grund av en ny inblick i tvångsbetingat liv.

I dag är det sommar igen och nu ska jag försöka leva enligt Anders Brokvists tankar om livet och döden.

Vi måste alla dö och det är bara processen som skiljer oss åt.


As i went down to the river to pray
Studyin about that good ol' way and who shall wear the starry crown?
Good Lord show me the way!

O sisters let's go down
Lets go down, Come on down
O sisters lets go down
Down in the river to pray

As I went down in the river to pray
Studyin about that good ol way
And who shall wear the robe & crown
Good Lord show me the way

O brothers lets go down
Let's go down, Come on down
O brothers lets go down
Down in the river to pray

As I went down in the river to pray
Studyin about that good ol way
And who shall wear the star and crown?
Good lord show me the way

O fathers lets go down
Let's go down, Come on down
O fathers lets go down
Down in the river to pray

As I went down in the river to pray studying about that good ol way
And who shall wear th robe and crown
Good Lord show me the way

O mothers lets go down
Come on down, don't you wanna go down?
O Mothers lets go down
Down in the river to pray

As I went down in the river to pray
Studin about that good ol' way
And who shall wear the star and crown?
Good Lord show me the way

O sinners lets go down
Lets go down, come on down
O sinners lets go down
Down in the river to pray

As I went down in the river to pray
Studyin about that good ol way
And who shall wear the Robe and crown?
Good Lord show me the way

Inga kommentarer: