söndag, september 26, 2010

Dagens Pizza

Uppdatering september 2017

Det här skrev jag när Jonny och jag hade ätit vår sista gemensamma måltid.

Två dagar senare lämnade Jonny mitt livsrum!

Sju år senare går jag varje dag till Jonnys grav.

Sju år senare är min sorg och saknad tung.


Klicka på bilden och dröm om smaken när dagens Panpizza med tomatsås, ost, salami, champinjoner, paprika och svarta oliver, mals mot smaklökarna.

Under den senaste veckan åt Jonny och jag den bästa pizzabuffé som jag någonsin har avnjutit. Restaurang Indiana i Västerås kommer härefter att stå för lunch när jag är i vår lilla grannstad.

De flesta pizzerior som jag har testat - vi har drygt 30 här - är helt enkelt usla degmissbrukarkvartar.

Pizzorna på Indiana är de första sedan luncherna på Pic Nic i Stockholm, som bara har lämnat ogrumlad tillfredsställelse.

Inga kommentarer: