tisdag, april 27, 2010

Ny dator

Klicka på bilderna om du vill se dem tydligare.

Jag har fått en ny dator som är snabbare än en iller och har plats för hur mycket som helst gånger två. En terabyte rymmer hårddisken och dottern som köpte datorn till mig, säger att med nätverk kommer det att gå som ett rinnande vatten när skräpet i den gamla datorn ska flyttas till den nya.

Jag cyklade ned till Enköpingsån för att ta en bild på rinnande vatten och försökte visualisera fenomenet när de här två datorerna ska kommunicera.

Efter att ha läst Microsofts manualer för Windows 7 och tillbringat dagen med två datorer, två bildskärmar, två tangentbord och två misshandlade möss, inser jag att det inte blir något rinnande vatten utöver den svett som flödar från pannan när jag förstår att den här processen sannolikt blir svårare än när universums mästare knåpade ihop DNA-strängar för att skapa sin avbild.

Till min fördel ska framföras att dottern kommer hem i kväll och trycker på rätt knappar så att min gamla dator kan få gå i pension.

Hade universums mästare haft liknande assistans, hade kanske slutprodukten blivit människor med förmåga att samexistera i harmoni.

Allt i bloggen om mina datorer

Inga kommentarer: