tisdag, mars 23, 2010

Vår och snart hojsäsong igen

Klicka på bilderna så blir de ännu vackrare.Den övre bilden visar en Kawasaki 750 LTD - den vackraste motorcykel jag har sett tills årets Yamaha V-Max introducerades -nedre bilden

Den övre bilden visar Yamaha V-Max original och den undre visar min Burgman.

För exakt tio år sedan skulle jag byta motorcykel från en Honda CBX med ständiga kamkedjeproblem på grund av övervarvning. Varvräknaren gick till 12000 och röda strecket var vid 9500 - en extrem motor och ett helsickes ös.

Jag valde mellan en Yamaha VMax i gott skick och en Kawasaki 750LTD, men så såg jag på Eurosport när de visade Suzuki Burgman AN400 och jag var såld vilket också Burgman var några dagar senare. Klicka här för artikel om V-Max-2010. Bilder

Efter tio händelserika år är Burgman forfarande som ny. Inspiration till hojtänket kom från dagens EP.

Inga kommentarer: