fredag, mars 26, 2010

En råttas hädanfärd



Klicka på bilderna så blir de större

Nyss brakade det till på altanen och när jag tittade ut var Björnsaxen T-Rex borta. Den hade stått på altanräcket betad med Fazer mjölkchoklad sedan artonde mars.

I saxen i snön nedanför altanräcket satt storråttan som brukade skrämma slag på koltrastarna i min fågelrestaurang.

När jag meddelade mina husdjur nyheten, såg Bill & Bull glada ut, fåren verkade oförstående och ointresserade, men ur Rådis stora svarta ögon, trillade tårar.


Storråttan gjorde sista resan i en kompostpåse och snart gör jag dagens andra resa med Burgman.

Uppdatering klockan 17.00. Klicka på den nedre bilden.

Nyss dundrade T-Rex till igen och ytterligare en råtta har gjort sitt i jordelivet

Om brunråttan eller Rattus Norvegicus (norska råttan)

Inga kommentarer: