måndag, november 02, 2009

Enköpingsdoktorn Ernst Westerlund

Klicka på bilderna så blir de större


Det har blivit många sjukhusbesök den senaste månaden. Uppföljningar av tidigare besök för olika krämpor och gymet på Doktor Westerlunds Rehab två gånger i veckan, gör att jag känner mig som en inventarie. Detta förstärks av att många hälsar igenkännande när jag irrar omkring i korridorer och kulvertar.

Denna dag blev det två besök och vid det senaste stannade jag till framför en glasmonter med diverse Westerlunds-minnen. (nedre bilden) Sedan gick jag till sjukhusbiblioteket och lånade Stina Palmborgs biografi över Doktor Ernst Westerlund. Enköpingsdoktorn - en läkekonstens storman skriver Stina.

När min mor var barn, reste hon och hennes far från Rengsjö i Hälsingland till Enköping för att konsultera Doktor Westerlund för astmabesvär och passade då på att bli fotograferad.


Westerlundssällskapet
Om Doktor Westerlunds hälsoblomma.

Jag har nu läst boken och känner vördnad.

Mera om mirakeldoktorn

Inga kommentarer: