torsdag, november 05, 2009

Årets första snö

Klicka på bilderna så blir de större



Klockan åtta stod jag på min uteplats och lät stora blöta snöflingor landa i mitt hår och på mina skuldror. Märkligt nog blev jag upprymd. Jag som älskar sommaren och avskyr den dystra årstid när det i bästa fall blir tre dagars friåkning med mina fina skidor. Jag kunde inte låta bli att sträcka ut händerna och försöka fånga så många snöflingor som möjligt, men det var förgäves. Det blev bara vatten när snön mötte huden. De stora vackra snöflingorna smälte direkt, till och med när de landade på uteplatsens stenplattor som kändes iskalla mot mina bara fötter.

Om snö - Klicka på rubriken för svensk kortversion.
Första snövarningen i går verkar vara korrekt.

Årets första snö kom alltså i dag efter en väldigt skön sommar vars enda fel var bristen på riktigt varmt badväder. Tre gånger fick jag vältra mig i Mälaren vid Bredsandsbadet. De tre gångerna blev å andra sidan utnyttjade maximalt. Först i och sist upp är mottot för oss mänskliga amfibier.

Inga kommentarer: