fredag, oktober 02, 2009

Volvo Golf Cart med maximal "Vill-ha-faktor"

Klicka på bilden så blir den störreSkönheten på bilden besudlas visserligen av utrustning för primitiva jordbrukare, men för övrigt handlar det om en skalenlig Volvo C70 för rent nöjesbruk.

Mina Vill-ha-detektorer gick igång på högvarv och jag har svårt att övertyga mig själv om att nyttofaktorn är noll.

Eftersom jag har sålt många elfordon med just de här måtten vet jag att vältningsrisken är stor, men man kan ju svänga försiktigt och den här modellen är ju så vacker jämfört med de elfordon jag marknadsförde för 20 år sedan. De hade ett litet flak framtill och användes för snabba transporter inom industriområden. 18 kmph räckte mer än väl för att det skulle ske alldeles för många olyckor med spilld batterisyra som följd. Tittar man närmare på min gamla flaktruck och jämför den med volvon, ser man att det bara behövs lite knackad plåt för att fixa till en likadan.

Bilsport
om Volvo Golf Cart
Golfbranschen
Allt om motor

Auto Motor & Sport
Ny Teknik

Inga kommentarer: