fredag, oktober 02, 2009

Restaurang Novisen i Enköping

Klicka på bilden så blir den störreI morse råkade jag surfa in på hemsidan för gymnasiets restaurangskola Novisen. Eftersom de serverade glacerade revben med bakad potatis och äppelchutney, ringde jag och kollade om jag var välkommen.

Det var inte direkt någon riklig lunch för ett matvrak som jag, men det var tur för de hade en fantastisk salladsbuffet som jag frossade i innan maten kom in.

Medan jag åt, hörde jag en bekant röst, men kunde inte identifiera objektet då glasögonen inte var på och jag är närsynt som en mullvad. Det hela klarnade när min gode vän Torbjörn dök upp vid mitt bord, iklädd kockmundering. Världen blir mindre och mindre.

Mera om Hotell- och restaurangprogrammet på Westerlundska gymnasiet här.
Klicka på rubriken och läs Skolverkets information om programmet.

Inga kommentarer: