måndag, maj 25, 2009

Towel Day 2009 - 42






Allt i bloggen som kan relateras till 42 finns här

Egentligen kanske det räcker med rubriken och en bra bild, men eftersom jag snart ska dra på mig min Towel-Day-tröja, hänga handduken i livremmen och ge mig ut i naturen denna underbara försommardag, ska jag fylla utrymmet med viktig information om dagen. Undre bilden visar tröjan och handduken. Klickar du på bilden, kan du läsa texten på tröjans baksida. Där förklaras premisserna, men inte bakgrunden som kommer
här.

Klicka på rubriken och läs Wikis noteringar om dagen.

En annan viktig sida om dagen finns här.

Här finns mina texter om Towel Day. Det inlägg som du just nu läser, ligger överst, men rulla ned till de övriga och ta del av vad tidigare Towel Day har stimulerat till för djupa tankar.

För att vara på den säkra sidan i händelse av en Vogon-attack, ska du ha med dig handduken och en påse nötter samt goda kunskaper om hur du ska ta dig fram med hjälp av Liftarens Guide till Galaxen eller h2g2 som den också benämns.

Andra som har noterat dagen är Sjumilakliv och Tinas Universum.
Övriga

Douglas Noel Adams - DNA - drabbades av permanent existensbrist under träning på ett gym måndagen den elfte maj 2001. Med hänsyn taget till fjorton dagars karens, celebreras Towel Day den tjugofemte maj.
Som alla vet presenterade superduperdatorn Djupa Tanken efter väldigt många tusen år, svaret på frågan om Livet, Universum och allt, med 42 och sedan dess har inget varit sig likt i den delen av tiden.

Googlebildsökning "towelday" i dag

Längst ned i bloggen finns en orangefärgad banner till höger. Klicka på den så får du exakt tidnedräkning till Towel Day. Om du är för lat för att scrolla, kan du klicka här i stället.

Douglas Adams Continuum
DNA Biography

Rätt tid

Inga kommentarer: