fredag, maj 22, 2009

EM i rugby fortsätter i Enköping



Sveriges rugbylandslag gjorde det igen!
"I onsdagens match i Enköping vann Sverige mot Spanien med 11-6 efter ännu en dramatisk kamp.

Liksom i matchen mot Italien vände Sverige ett underläge och avgjorde i slutskedet av matchen. Spanien tog ledningen med 6-3 tidigt i andra halvlek. Då trädde Sveriges lagkapten Ulrika Andersson Hall fram och utjämnade till 6-6 på straff. Tio minuter före full tid avgjorde Rebecka Lind, som till vardags spelar i den engelska klubben Richmond, med ett försök."

Om förra matchen

SR om bragden
 Hör mer om segern◄Klicka där

Jag cyklade som vanligt, på min motionsrunda, förbi Korsängens idrottsplats men hade fullständigt glömt bort matchen och det hördes inga huligantjut från planen som väckte mig.

Visserligen har jag sagt att bollsporter med flera än fyra som kämpar om en boll, är onödigt röriga tillställningar, men jag var beredd att göra undantag för sporten med en oval boll.

Det gick ju bra ändå utan mina glada tillrop, men dumt var det.

Aftonbladet presenterar VM-laget utan sponsorer
"Till VM utan en enda sponsor. Sveriges rugbydamer betalar träningslägren ur egen ficka.– Vi älskar rugby. Att vi tog oss till VM är det största som har hänt på otroligt länge, säger lagkaptenen Ulrika Andersson Hall till Sportbladet."

Jag undrar om det finns ett enda VM-lag till som finansierar sin verksamhet med privata medel

"Ulrika Andersson Hall:– Vi älskar sporten, därför betalar vi allt själva. Men det är klart att bättre förutsättningar skulle underlätta."

VM-schema

Det viktigaste om idrott

Inga kommentarer: