torsdag, februari 12, 2009

Kristi Brud och Charles Darwin



I dag är det 200 år sedan Charles Darwin föddes.

Enligt Kristi Brud, ligger det svenska skolsystemet 20 år efter för att evolutionsprincipen med sin apkunskap, hålls högre än Bibelns skapelseberättelse.

I dag är det premiär för teveserien om knutbysekten i TV4 och Kristi Brud uppträder i Janne Josefssons debattcirkus direkt efteråt i SvT1.

Sektledarna är sura för att filmen och teaterpjäsen sprider lögner om dem. Det hävdar de utan att ha sett någondera. Sektledarna klagar alltid över att de kritiseras av folk som inte har hälsat på hos dem.

Ser du bristen på logik?


sekthemsidan förklarar ledarna för bänkutfyllnaden att medierna ljuger.

En av sektens tongivande medlemmar talade med mig under knutbykonferensen och föreslog att jag skulle komma till dem och möta Åsa Waldau. Jag svarade att jag gärna träffar henne, men att hon i så fall får komma hit.

Vad skulle Darwin ha sagt om han hade levat i dag och kunnat studera knutbysekten lika noga som han läste av naturens anpassning till överlevnadsvillkoren?

Jag tar mig friheten att lägga följande ord i Darwins mun: I all biologisk utveckling förekommer mutationer som antingen för utvecklingen framåt, eller som är utdöende blindspår. Knutbysekten är aningen mera än ett vanligt blindspår, den är en brutal andlig härdsmälta.

Darwin insåg tidigt hur mycket daggmaskarna betyder för all växtlighet och därmed för allt liv på Jorden. Hur stor nytta gör Kristi Brud och hennes anhang? Jämförelsen med daggmaskarna utfaller inte till sektmupparnas fördel.

Läs artikeln om maskar! Den är mycket intressant. Se filmen om knutbysekten! Den är en nyttig påminnelse om hur det blir när andliga bondfångare bygger psykologiska pyramidspel. Olika åsikter om Darwwin.

Klicka på rubriken och läs om Charles Darwin

Inga kommentarer: