lördag, februari 14, 2009

Knutby och Kristi Brud

Klicka på bilden så blir den tydligare

Eftertankens kranka blekhet brukar drabba de högmodiga när de skymtar avgrunden de trodde sig vara immuna mot.

I knutbysekten är det antagligen ganska blekt nu när Kristi Brud åter har exponerats som den virriga, vimsiga och osäkra lilla dam som församlingen har uppfostrats av under 17 år.

Fyra minuter med Kristi Brud

Citat ur en tänkvärd SvD-artikel:

"Mycket annat har jag fortfarande svårt att begripa. Det är kanske inte meningen heller. Det mest overkliga ska kanske förbli obegripligt. När jag häromdagen hittade några sparade anteckningsblock blev jag sittande, paralyserad.

Det första pappret som föll ut var en kopia på den bön som Sara Svenssons skrivit ner och som ingick i bevismaterialet. Under rubriken ”Bakgrund” hade hon listat: ”Misslyckande. Falskhet. Eget Verk. Syndat mot Drottningen och Konungen.” (se bilden! - bloggarens notering)

Under rubriken ”Nu” stod, som ett gallskrik: ”Herre! Förlåt mig mina synder mot Tirsa & Dig. Jag ödmjukar mig inför Dig & ropar om Din stora nåd att få bli förlåten! Av nåd gör Ditt verk i mig! Jag lägger ner allt! Fräls mig till din ära. Nåd!”

Bokstaven T, lärde vi under rättegången, stod för Tirsa, som Åsa Waldau kallades av sin församling. Det betydde ”ljuvlighet”. Att några också kallade henne ”drottningen” var ett uttryck för att hon betydde så mycket för dem. Jag minns den dag hon vittnade, hur Sara sträckte ut sin hand och med munnen formade ett ”Förlåt”. För en sekund möttes deras händer. Sedan fördes barnflickan ut ur rättssalen."

Sara hade fullgjort sin lydnadsgärning och avtackats.
Lappen
Saras dagbok från tiden strax innan mordet på Alexandra. Här syns det övertydligt hur hennes drottning Tirsa, genom hård tukt, har förberett henne för en lydnadsgärning och hur Sara är beredd att göra vad som helst för att få Guds nåd via Kristi Brud/Drottning Tirsa.

Klicka på rubriken och läs de senaste inläggen om den bisarra sekten i Gränsta - Knutby

Läs mera här om stolligheterna i sekten.

Efterdebatt i repris. 19 minuter med en totalt förvirrad Kristi Brud som förnekar allt. Hon förnekar till och med den del av polisförundersökningen som hon har bekräftat skriftligt. "Inget är sant", är hennes enfaldiga mantra.


Inga kommentarer: