fredag, januari 09, 2009

Samtal med Gud

Klicka på bilden så blir den tydligare. Det kanske är Gud sysselsatt med att försöka lösa de kriser som uppstår på grund av att människor tror på alla dumheter som står om honom i bibeln och koranen.
Jag vet inte varför, men mina tankar går numera ofta till det andliga området.

Kanske är det så på grund av all ondska som manifesteras i Guds namn i dessa dagar.


Klicka på rubriken och se vad Svenska Kyrkan skriver om Gud.

I ett tidigare inlägg föreställde jag mig att Gud berättade lite om sig själv och här om tvivlet.

Nu ska jag anta att böckernas Gud finns och jag tänker ställa några frågor till denna förfärliga uppenbarelse som jag innerligt hoppas bara är ett hjärnspöke.

Gud du judars Gud! Trivs du när ditt utvalda folk i ditt utvalda land, sänder eld och död över oskyldiga barn, kvinnor och gamla på Gaza-remsan?

Gud, du arabers och persers Gud! Trivs du när Ismaels söner gömmer sig bland barn kvinnor och gamla, för att därifrån fyra av raketer mot Isaks folk? Är det dina folk som bekämpar varandra i ditt namn?

Gud du min barndoms Gud! Var är du nu när dina folk sprider död och förödelse bland oskyldiga barn, kvinnor och gamla? Dina folk begår dessa illdåd i ditt namn! Vad gör du åt det?

Nu tror jag ju inte på böckernas Gud, men de som gör detta, borde ställa frågorna.

Inga kommentarer: