fredag, juni 13, 2008

Fredag den trettonde


I dag är det fredag den trettonde, - en otursdag enligt de vidskepliga och det ska naturligtvis följas upp. Om en stund ska jag besöka Återbruket och dumpa brännbart skräp, - ett utsökt tillfälle till olyckshändelse.

Innan jag hann lämna hemmet, nådde mig denna förfärliga nyhet

Chefredaktören för Grönköpings Veckoblad, Olov Norbrink, har avlidit 42 år ung.

Fortsättning följer, men det började illa........... I dag lördag, kan jag konstatera att inget speciellt oturligt drabbade mig under gårdagen. En ovanligt otursbefriad dag enligt min ringa mening.

De som kom i vägen för virvelvinden i Orchard Iowa USA, tyckte nog att det var otur, men även om jag fick veta om den i går så hände det faktiskt under tisdagen. Även
SvD vaknade sent och det var kanske otur.

Skrockbakgrund

Statistik

Google-bildsökning "fredag den trettonde"

Tidigare i bloggen


2007- juli
2007- april
2007- april - del två

Inga kommentarer: