söndag, november 04, 2007

Information

Klicka på bilden och studera såväl fram- som baksida av den tröja som bärs varje Towel Day.
Längst ned på sidan och till höger kan du klicka för mera information om Towel Day.
Från att ha haft ett yrkesliv präglat av informationsspridande, sitter jag nu som pensionär, sysselsatt med att hämta information från de områden som intresserar mig. Det är ofta spännande och alltid berikande, men föga konstruktivt. Jag behöver ett deltidsarbete för att balansera informationsflödet.

Hur som helst med detta så har jag funnit några effektiva källor för informationsinhämtning.

KB är som ett gigantiskt ymnighetshorn. Där finns mera än vad jag hinner tillgodogöra mig,

Här finns det massor med beräkningsmallar för reeella och skapade behov. Vem kan till exempel, klara sig utan talbaskalkylator? Inte jag i alla fall. Ta bara 42 och 54 i h2g2 (hitchikers guide to the galaxy) 54 i talbas 13 blir 42, vilket tillbakavisas bestämt som förklaring av frågan och svaret. Ingen skämtar med talbas 13 svarade DNA (Douglas Noel Adams), på en konspirationsteoretikers fråga. Om talbaser.

Detta är ett oumbärligt redskap när man står upp i en båt och ser havet bli oändligt. Hur långt ser jag vatten?

Vem sade vad?

Varsågod och skölj!

Inga kommentarer: