torsdag, augusti 09, 2007

En dag med kameran

Jag lämnar aldrig hemmet utan att ta med minst en kamera, vilket tidigare kunde bli ett problem med utrymmet En av fyra systemkameror skulle med och helst en Polaroid direktbildskamera. Flimkameran fick ofta följa med.

Klicka på bilderna

Skulle dessutom några extra objektiv tas med, krävdes det en rejäl fotoväska.




Ibland fick enbart ovanstående lilla underverk medfölja eftersom den lätt fick plats i byxfickan. En helautomatisk systemkamera, knappt större än en tändsticksask, som tog fantastiskt bra bilder.
Så kom då den digitala revolutionen och det blev en DimageX som sedan fyra år är sjukpensionerad efter ett fall ur cykelkorgen. Efter 40% avdrag från drygt 6 000 kronor, räckte försäkringsersättningen till nedanstående klenod som också har råkat ut för en olycka, men som trots detta ännu fungerar.
För några veckor sedan gled den ur min jackbröstficka under en mc-färd i drygt 70 km/h. Kameran studsade våldsamt i asfalten, men överlevde utan andra skador än ett par små små bucklor som knappt syns.

Under en senare mc-färd, letade jag rätt på gamla kyrkor runt Enköping och utnämnde denna till dagens kyrka. Klocktornet i motljus blev bra.

Med trampcykeln blev det en tur till våra otroligt vackra parker. Bland idéträdgårdarna fann jag följande motiv.

Ovan -- ett schackbräde med alla pjäser som beskrivs nedan

Någon som har tappat huvudet? -- Jag har hittat ett!

Jag hittade en gris också, en trevlig gris.


Svenskt Kötts hamburgare med grova rågkakor och en hackad rå rödlök med stora mängder sweet-chili-sås, gjorde verkmästaren i magen glad.

En nyutslagen ros i min lilla täppa passar bra som avslutning på en mysdag.

Tidigare om bilder här - här och här

Inga kommentarer: