torsdag, april 19, 2007

42


Ibland när vädret är riktigt bra, brukar jag köpa ett par trisslotter som jag sedan sparar till en riktigt dålig dag, helst strax innan utgångstiden. I vintras köpte jag dessa två jättetrisslotter. De är vardera lika stora som sex vanliga trisslotter tillsammans. I dag var det den perfekta dagen att skrapa dem och bli miljonär. Regnigt och jobbigt efter de senaste dagarnas pollenattacker samt en allmän melankoli på grund av för mycket tid till att läsa om skogstokiga islamister och tokkristna sektstollar.
===
Nu stänger jag av radion och datorn och plockar fram volym tre i världens enda trilogi i fem delar. Livet, Universum och allting, heter den och jag läser nu om böckerna för tionde gången de senaste tjugo åren.
==
Klicka på rubriken och läs om en speciell sorts DNA. Artikel skrevs 2001-03-05. Douglas Noel Adams avled två månader senare 2001-05-11.
=
--
Läs mera här och här och här
-
-
Don't Panic!

Inga kommentarer: