söndag, augusti 13, 2006

Vilken sommar!

Det var en förfärlig vinter med högst fem dagars skidåkning.

Därpå följde en fantastisk vår och en sommar som enligt min ringa mening, slår alla trivselrekord. Nu ser det ju ut som om sommaren fortsätter ytterligare en tid och jag kommer att ackumulera så mycket välbefinnande så att det räcker för en riktigt usel vinter till.

Inte ens Socialdemokraterna kan göra mig på riktigt dåligt humör just nu, bara lite irriterad. Denna irritation ska jag tills vidare låta ta form här

Efter gårdagens akrobatiska övningar på dottern Agnetas hustak, där jag vinglande på lösa tegelpannor, försökte fixa en parabolantennanslutning, känns tillvaron väldigt trygg i dag.

Delsummering av sommaren 2006.

Massor med läckra svarta vinbär i frysen, som ska blandas i frukostfilen under vintern. En deciliter mosade svarta vinbär rörs tillsammans med egenhändigt mixad müsli, ned i sex deciliter Verums Hälsofil och toppas med två nävar Havrefras.

Tomater i sådana mängder att det räcker till hembränd köttfärssås och pizzafyllning till nästa skörd. 200 gram nyplockad tomat stavmixas med två matskedar Sweet Chili och en halv tesked Sambal Oelek. Två teskedar paprikapulver rörs ned i såsen.

Nu börjar äppelsäsongen och det ser ut att räcka både till direkt avnjutande och äppelmos. Äppelmoset varvas med svarta vinbär till frukost.

Inga kommentarer: