tisdag, augusti 29, 2006

Getingar - Klicka och läs!

Centerpartistisk getingfälla. Kapa en petflaska och stoppa ned överdelen upp-och-ned-vänd i nederdelen av flaskan. Fyll till cirka 7 centimeters nivå med kraftig sockerlösning och äppelbitar eller outspädd saft. Den geting som kryper ned i flaskan , blir kvar där.

Klicka på bilden och hämta petflaskor bums!


En geting, vrålar någon och börjar fäkta hysteriskt mot det lilla gulsvartrandiga monster som blixtsnabbt förflyttar sig sidledes fram och åter intill offret.

Getingar sticker inte om man inte bråkar med dem säger experterna.

Bullshit sa Bill.
Shit, var ordet sa Bull


För tre dagar sedan satte sig en liten tigerfärgad krabat på min vänstra handflata och jag lät den krypa omkring en stund. Den kanske letade efter en lämplig punkt för en vänskaplig handskakning, tänkte jag.

Plötsligt och helt oprovocerat böjde den ned sin bakkropp och tryckte in sin svarta hullingförsedda gadd djupt i min handflata.

Snabbt som ögat tog jag fram min vita Victorinox (nästan unik) och fällde ut det lilla sylvassa knivbladet, grävde ut gadden och trodde att jag hade räddat situationen.

Smärtan var som vanligt sällsamt påtaglig och nu, först tre dagar senare börjar svullnaden och klådan avta.

Från och med i dag råder öppet krig mellan mig och getingarna.

I Centerpartiets valstuga såg jag en genial getingfälla i går och har tillverkat en likadan som jag nu ska fylla med sockerlösning och små äppelbitar vilket verkar vara deras favoritföda.

Rösta gärna på Centerpartiet som tack för tipset!

Inga kommentarer: