måndag, juli 17, 2006

Sommarflunsa

Efter att ha varit hängig och irriterad i halsen hela dagen i går, fick jag förklaringen i dag. Sommarflunsan. Jag har legat på min nya födelsedags-Baden-Baden-dyna, under ett varmt täcke, på altanen, från niotiden fram till nu när frossan börjar släppa. Det är lite skumt att svettas och frysa samtidigt. Huvudet kändes som om det hade injicerats såpvatten i alla lediga utrymmen (de antas vara många och stora enligt den närmaste kretsen). Inte ont men tankeskärpan lyser med sin frånvaro och alla seriösa försök till kreativitet, drabbas av halkolyckor.

Döttrarna och jag hade Canastafest i helgen och de har antagligen smittat mig med något elakt virus bara för att kunna besegra mig. Det var ett nedrans springande ut och in hela tiden och jag misstänker att de då viruspreparerade någon sinnrikt konstruerad riktad mackapär.

Försvagad som jag blev så förlorade jag naturligtvis igen.

Eftersom det ser ut som om jag ska bli morfar igen snart, väldigt snart, så dröjer det nog ett tag till nästa kortspelshelg och under tiden ska jag i minnet gå igenom vartenda drag som gjordes i helgen för att utröna vilka trick som fällde mig.

För den som inte känner till reglerna för Canasta, delar jag med mig av de vi följer. Det finns andra varianter, men vi trivs bäst med denna

Det gick inget vidare den gången heller.

Inga kommentarer: