söndag, januari 01, 2006

Nådens år 2006







Det känns redan att detta kommer att bli ett bra år, kanske det bästa hittills.

Nyårsfirandet blev lugnt med disciplinerad uppskjutning av Jonnys raketer vid 22-tiden.

Vid midnatt blev det dunder och rök när Enköpingsborna brände upp sina besparingar. Tjusigt värre men Jonnys raketer var bäst vilket bilderna visar.



Efter midnatt såg jag Mad Max-2 och avnjöt två flaskor Paulaner. En veteöl samt en Oktoberfest Bier. Vid tvåtiden kom Johns Blund med sitt trollspö och skänkte välförtjänt nattvila. Denna dag har varit vilodag framför datorn och experimenterande med scannern för diapostiv och negativ.

Aromterapibad med sällskap av Sudokuboken jag fick av Sofia i julklapp, blir nästa aktivitet.

Sedan ska jag se H2G2-filmen för femte gången. För den oinvigde "Hitchhikers Guide to the Galaxy. Därpå följer Lynley. Hur 17 ska man hinna med allt ?

Badet avklarat! 42-gradigt vatten med stressdämpande terapihokuspokus, blev en näradödenupplevelse eftersom jag var avslappnad redan när jag klev i badkaret och blev kvar där en timme pga kul Sudoku.

Inga kommentarer: