onsdag, december 07, 2005

Onsdag den sjunde december 2005

Sådärja, nu har jag fått påhälsning av Karin också. Kul!

På Karin Långström Vinges bloggsida går debattvågorna stundtals höga när de religiösa åsiktsskillnaderna blir till synes oförenliga.

Tack Karin för att du möjliggör debatten!

Jag ska nog börja skriva något om ett projekt som heter Neptuns Ark.
http://www.neptunsark.se/

För några år sedan insåg Polisen i Enköping att något måste göras för att ge ungdomarna en meningsfull tillvaro utan onödigt bus.

Polisen Annika Ekman och några föräldrar startade föreningen Neptuns Ark och valde ut ett gäng på cirka 15 killar och tjejer i åldrarna 13 - 15 år, som skulle observeras, stödjas och stimuleras.

Som morfar till en i gänget, deltog jag i ett föräldramöte under sommaren i år, där vi beslutade att planera aktiviteter för att göra föreningen attraktiv för ungdomarna.

Jag flyttade till Enköping och nu när flyttbestyren är över, ska jag börja delta aktivt i verksamheten.

I kväll ska vi träffas, ett gäng ungdomar, några föräldrar, polisen, fritidskontoret, socialnämnden och jag för att diskutera en aktivitet som går ut på att gänget får möta de allvarligaste följderna av att strunta i lagens råmärken.

Jag berättar mera efter mötet.